Sitotisk in digitalni tisk za promocijski material

sitotisk

Tiskanje promocijskega materiala zahteva izbiro prave tehnike – pogosto je to sitotisk, včasih pa se lahko odločimo tudi za digitalni tisk. Pomembno je, da imamo na voljo tiskarno, kjer lahko naročimo ustrezne izdelke. Ponudba je vsekakor dovolj široka, da lahko pokrije potrebe različnih naročnikov, a na naročilo se moramo dobro pripraviti, še posebej če načrtujemo kakšne večje projekte, recimo tiskanje v velikih nakladah ali pa pripravo večjih promocijskih materialov, kakršne so recimo reklamne table.

V vsakem primeru moramo imeti v mislih konkretne potrebe, ki jih imamo pri pripravi tovrstnih tiskovin. Reklamne table so recimo precej zahtevne za izdelavo, saj moramo zadostiti različnim zahtevam. Na drugi strani imamo vizitke in podobne poslovne tiskovine, ki sicer tudi postavljajo določene izzive, a jih lahko natisnemo hitro in brez težav. Pričakovati je seveda tudi različne cene, če se odločamo med različnimi načini tiskanja – sitotisk je praviloma najboljša možnost za tiskanje v večjih nakladah. Ti premisleki so še posebej smiselni za tiskanje nalepk in drugih tiskovin, ki jih pripravljamo v večjih nakladah, medtem ko moramo biti za reklamne table in podobne izdelke bolj pozorni na druge odlike tehnike tiska, sitotisk v tem primeru ni ustrezen, v poštev pridejo seveda druge rešitve. Ker pogosto naročamo pripravo vseh promocijskih izdelkov pri enem tiskarju, moramo izbrati takšnega, ki ima na voljo pravo opremo za pripravo vseh vrst tiskovin.

Vsestranski sitotisk

Za sitotisk je značilno predvsem to, da omogoča zelo vsestransko tiskanje. Tiskamo lahko na najrazličnejše materiale, ne le na papir. Najbolj značilno je morda tiskanje na tekstil, recimo priprava promocijskih majic, ki jih pogosto naročamo v večjih količinah. Prav tako je lahko sitotisk ustrezna rešitev za tiskanje na kakšne bolj zahtevne materiale in neravne površine, čeprav imamo seveda v teh primerih opravka tudi z drugimi izzivi, ki jih moramo nasloviti.

Sitotisk med drugim omogoča tudi tisk na majice in druge tekstilne izdelke.

Gotovo pa ima sitotisk še eno izrazito prednost, to je ugodno tiskanje v večjih nakladah. Pri promocijskem materialu se pogosto zanimamo prav za večje naklade, zato je ta tehnika tiskanja zelo priporočljiva. Po drugi strani ni posebej ugodna za manjše naklade, saj glavne stroške predstavlja priprava sit za tiskanje, kar je lahko precej drago opravilo. Več odtisov kot naredimo, manjši so končni stroški na posamezen izdelek. V nekaterih primerih se stroški izenačijo že pri kakšnih desetih ali dvajsetih natisih, medtem ko pri več sto ali celo več tisoč natisih sitotisk običajno predstavlja povsem samoumevno izbiro, če nam je pomembna predvsem cena. Tako lahko pričakujemo ugodne cene pri projektih, kot je tiskanje nalepk ali priprava drugega promocijskega materiala v večjih količinah.

Sitotisk ima nekatere prepričljive prednosti, zaradi katerih je zelo priljubljen. Treba pa je priznati, da ima tudi nekatere pomanjkljivosti, zaradi katerih v mnogih primerih izbiramo druge tehnike. Izpostaviti gre recimo predvsem ceno pri manjšem številu odtisov, ob tem pa tudi dokaj zahtevno pripravo na tisk. Tako ta tehnika ne pride v poštev za reklamne table in podobne izdelke, ki jih ne izdelujemo v večjem številu. Prav tako sitotisk ne dopušča posebne prilagodljivosti pri oblikovanju motivov, zakomplicira se lahko že pri barvni paleti, še bolj pa pri morebitnih spremembah, saj motiva ne moremo spreminjati, temveč bodo vsi odtisi enaki.

Digitalni tisk

Če sitotisk ne pride v poštev, predstavlja verjetno dobro alternativo digitalni tisk. Na ta način lahko pripravimo promocijski material v manjših nakladah, lahko pa se lotimo tudi zahtevnejših projektov, kot so reklamne table. Poleg tega dopušča digitalna tehnika nekaj več svobode pri oblikovanju motivov in končnih izdelkov, tako da se včasih uporablja tudi za projekte, kot je izdelava nalepk. Ravno velika mera prilagodljivosti je najbolj značilna za to tehniko, motive lahko tudi sproti prilagajamo in spreminjamo, kar je ključno recimo pri označevanju različnih modelov in serij, tiskanje datuma in drugih pomembnih podatkov. 

Digitalni tisk omogoča enostavno tiskanje poljubnih motivov, primeren je tudi za kakšne zahtevnejše projekte, ki morajo biti zelo dobro izvedeni. To je lahko izdelava nalepk, ki zahtevajo natančnost in prilagodljivost na manjši površini, lahko pa se uporablja tudi za reklamne table in za druge večje izdelke, pri katerih sitotisk ne pride v poštev.

Reklamne table in drugi zahtevni izdelki

Reklamne table so precej zahtevne za izdelavo, običajno pa se jih lotimo s prilagojenim pristopom, individualno glede na konkretne potrebe. V poštev pridejo torej tiste opcije, ki dopuščajo dovolj prilagodljivosti, upoštevati pa moramo številne specifične zahteve. Reklamne table želimo pogosto uporabljati tudi na prostem, kjer morajo biti dobro pripravljene na razne vremenske vplive, prav tako so na udaru drugih obremenitev, če želimo od teh izdelkov pričakovati dolgo življenjsko dobo.

Dobre reklamne table ponujajo odličen promocijski učinek.

Za reklamne table in druge zahtevne izdelke moramo izbrati tiskarja, ki ima s takšnimi projekti veliko izkušenj. Le tako je možno oblikovati prilagojene rešitve, ki v končni fazi ponudijo kar najboljši učinek. Sprejmemo tudi nekoliko višje stroške, ki so povsem upravičeni. V primerjavi s cenovno ugodnimi tehnikami, kot je sitotisk, bo priprava zahtevnejših materialov bistveno dražja, tudi če gre le za posamezne table, a to je povsem razumljivo.