Avtomobili so stalno v pogonu, pri delovanju opravljajo zahtevno delo, hkrati so na udaru večjih obremenitev. Čeprav gre za zelo vzdržljive, zanesljive in dobro pripravljene stroje, ne moremo pričakovati, da vse te obremenitve sploh ne bodo pokazale posledic. Zato moramo dosti pozornosti nameniti vzdrževanju vozil, pri čemer nam nudijo prave rešitve avtoserviserji. Servis nam ponuja celo vrsto dobrodošlih rešitev, ki jih bomo s pridom izkoristili. Predvsem se odločamo za mali in veliki servis, oboje je lahko zelo koristno pri skrbi za splošno dobrobit vozila.
Redno vzdrževanje je odlična preventiva, s katero se izognemo mnogim pogostim težavam še preden pride do velikih in dragih problemov. Prav tako pa nam avtomehanik priskoči na pomoč v primeru, da se že soočamo s kakšnimi problemi. Pravzaprav servis pogosto obiščemo prav zato, ker imamo kakšne težave, ne le iz preventive. V vseh teh primerih je pomembno, da dobimo pri serviserjih pravo ponudbo za vzdrževanje našega jeklenega konjička.
Veliki servis je pogosto vse, kar je treba opraviti za preventivo
Ravno zato, ker je treba za avtomobil dobro skrbeti, to pa vključuje celo vrsto posebnih pregledov in posegov, so se storitve avtomehanikov dobro razvile in nam zdaj ponujajo zelo elegantne rešitve. Ena teh je tudi veliki servis, ki je kot nalašč za tiste, ki želijo dobro poskrbeti za svoje vozilo.
S takšnim servisom nam avtomehanik nudi praktično vse, kar je potrebno za vzdrževanje dobre pripravljenosti vozila. Za mali servis še ne moremo zatrditi, da s svojimi posegi zares odpravlja potencialne težave, saj gre tam le za spremljanje stanja in za odkrivanje morebitnih težav, medtem ko kompletni servis vključuje tudi preglede in menjave delov, ki so izpostavljeni redni obrabi. Tako je zelo verjetno, da bomo z rednim opravljanjem velikega servisa skoraj izničili tveganje za težave, ki izvirajo iz obrabe in poškodb pri delovanju vozila.
Nekateri deli vozila so pri vožnji še posebej obremenjeni, prav tako se pri tem porabljajo določena sredstva, ki jih je treba nadomestiti ali dopolniti. Na to moramo biti precej pozorni, zato je pametno veliki servis redno opravljati. Pri tem se namreč opravi menjava motornega olja ter oljnih filtrov, zamenjajo se tudi drugi filtri, ki se pri delovanju avtomobila mašijo. Izrednega pomena je še pregled ključnih avtomobilskih tekočin, predvsem se osredotočamo na zavorno tekočino in nasploh na zavorni sistem ter na hladilno tekočino in druga sredstva za dobrobit motorja. Lahko se opravi menjava jermena in drugih dotrajanih elementov, če se ugotovijo potencialne težave.
Med bolj obremenjenimi deli vozila so še podvozje in pnevmatike, ne pozabimo še na izpušni sistem. Tudi te elemente je treba dobro pregledati. Včasih izkoristimo še možnost za kakšne dodatne prilagoditve, recimo za menjavo pnevmatik in centriranje gum, čeprav to ni nujno vključeno v redno vzdrževanje in servisne posege.
Ne le veliki servis, tudi mali je koristen
Z velikim servisom bomo za svoje vozilo zelo dobro poskrbeli. Gre pa tu za dražje storitve, ki so lahko bolj zamudne in zahtevne. Zato se veliki servis opravlja le občasno, po priporočilih proizvajalca in nasvetu serviserja. Da bi imeli tudi v vmesnem času dober nadzor nad svojim vozilom, lahko izkoristimo ponudbo za druge preglede in posege. Tu najdemo tudi možnost za mali servis.
Mali servis ne vključuje vseh storitev, ki jih ima veliki. Pravzaprav je storitev precej drugačna in dejansko ne vključuje posebnih posegov v vozilo, le pregled in diagnostiko. Opravi se pregled po servisnih kontrolnih točkah, tako že pridobimo dobro predstavo o tem, v kakšnem stanju je vozilo in kakšne potencialne težave nas morda čakajo. Serviserji opravljajo tudi preglede z diagnostično napravo, da se prepričamo o dobrem delovanju vseh avtomobilskih sistemov.
Tako nam mali servis podaja ključne informacije o stanju našega vozila, na tej podlagi lahko pripravimo tudi načrt za dodatne posege. Včasih odkrijemo kakšna tveganja in jih lahko pravočasno odpravimo. Prav tako bomo lažje ocenili, kdaj opraviti veliki servis.
Veliki servis lahko na različne načine dopolnimo
Odgovornost za dobrobit vozila moramo sprejeti sami, ne zanašamo se le na serviserje. Zato nam mora že šola vožnje privzgojiti nekatere navade, s katerimi postanemo ne le boljši vozniki, temveč tudi boljši lastniki vozil.
Nekateri lastniki bodo seveda kar v domači garaži sami opravljali mnoge vzdrževalne posege in druga dela. Drugi delo prepuščajo strokovnjakom, a vseeno morajo imeti vsaj približno predstavo o tem, kaj vse je treba opraviti, da se ne bomo zanašali le na mali in veliki servis. Ni se treba zelo spoznati na avtomobile, nekaj pa je vseeno pametno vedeti, da bomo dobro pripravljeni na vzdrževanje. Problem je v tem, da teh znanj in spretnosti ne posreduje šola vožnje, temveč se moramo o njih pozanimati sami.
Hitro pridobimo nekaj izkušenj in orientacije že z obveznimi in rednimi posegi, recimo pri menjavi pnevmatik, hkrati se lahko opravi tudi centriranje gum. Pobližje se spoznamo s podvozjem, pozimi tudi z avtomobilskimi tekočinami in tako naprej. Sami lahko na različne načine dobro dopolnimo tisto, kar nam nudi veliki servis pri mehanikih.